Hoe de Vlaamse aanpassingspremie aanvragen?
Hoe vraagt u de aanpassingspremie aan?
Het aanvraagformulier is beschikbaar als word-bestand en in PDF-formaat. Het volledig ingevulde en correct ondertekende aanvraagformulier bezorgt u op papier en met de nodige bewijsstukken aan Wonen-Vlaanderen, op één van de adressen vermeld op het aanvraagformulier.
Een volledig digitale aanvraag, inclusief elektronische ondertekening, is in voorbereiding maar is momenteel nog niet beschikbaar. Ingescande aanvragen via mail komen niet in aanmerking.
Let op: bezorg ons steeds duidelijke kopies op A4-formaat van de bewijsstukken, zoals offertes, facturen of attesten. De originele documenten bewaart u zelf. Wanneer bij de dossierbehandeling blijkt dat het toch nodig is om over een origineel document te beschikken, zal Wonen-Vlaanderen u daar tijdig om vragen.
Vermijd ook nietjes en paperclips bij het samenstellen van uw aanvraagdossier.
Wanneer moet u de aanvraag indienen?
U dient de aanvraag in nadat de aanpassingswerken zijn uitgevoerd. De ingediende facturen mogen op de aanvraagdatum maximaal twee jaar oud zijn.
Wat gebeurt er na uw aanvraag?
U ontvangt zo spoedig mogelijk een ontvangstmelding van het agentschap Wonen-Vlaanderen, met het bijhorend dossiernummer.
Wanneer uw dossier volledig is, heeft Wonen-Vlaanderen maximaal drie maanden de tijd om een beslissing te nemen over uw aanvraag voor een aanpassingspremie. Als Wonen-Vlaanderen binnen die termijn geen beslissing heeft genomen of als u niet akkoord gaat met de beslissing, kunt u beroep aantekenen.
Na de beslissingstermijn voor Wonen-Vlaanderen, of na weigering van uw aanvraag, hebt u een maand de tijd om beroep aan te tekenen. Verstuur uw beroep altijd aangetekend.