Hoe de Vlaamse huurpremie aanvragen?
Hoe krijgt u een aanvraagformulier voor de huurpremie?
U hoeft niets te doen. U krijgt automatisch een aanvraagformulier opgestuurd.
Zodra u 4 jaar zonder onderbreking bij een domiciliemaatschappij op de wachtlijst voor een sociale huurwoning staat, meldt uw huisvestingsmaatschappij dat aan Wonen-Vlaanderen. Wij sturen u dan automatisch een invulformulier om de huurpremie aan te vragen. Op de briefomslag vindt u deze sticker:
Stuur het ingevulde formulier zo snel mogelijk terug, samen met een kopie van het huurcontract op uw naam. Indien nodig bezorgt u ons een attest kinderbijslag voor inwonende meerderjarige kinderen, het bewijs co-ouderschap voor kinderen die niet bij u zijn gedomicilieerd maar wel op regelmatige basis bij u verblijven en de attestering van een erkende handicap. Het adres staat bovenaan op het aanvraagformulier vermeld.
Beslissing over de huurpremie
Binnen de maand na ontvangst van het invulformulier verklaart Wonen-Vlaanderen het dossier (on)volledig.
Uiterlijk binnen de drie maanden en tien dagen na de volledigverklaring van uw aanvraag, ontvangt u de beslissing van Wonen-Vlaanderen. Tijdens deze periode kan een controleur zich na afspraak aanmelden om de kwaliteit van uw woning te onderzoeken.
Bent u het niet eens met de beslissing? U kunt binnen de twee maanden na ontvangst van de beslissingsbrief beroep aantekenen.
U hebt nog geen invulformulier ontvangen?
U voldoet aan alle voorwaarden maar ontving nog geen invulformulier? Neem dan contact op met het team huurpremie van Wonen-Vlaanderen (zie contactinformatie onderaan).
Om u correct te kunnen informeren, heeft de dossierbehandelaar uw rijksregisternummer nodig. Dit vindt u op de achterkant van uw identiteitskaart.